Jak zrobić dobry biznesplan, by otworzyć lokal z kebabem?

2021-02-16

By rozpocząć własną działalność, musisz poświęcić wiele uwagi również kwestiom formalnym. Podstawą, od której warto zacząć, jest przygotowanie planu działania. Jeżeli masz zamiar sprzedawać kebaby, musisz sporządzić odpowiedni biznesplan. Właściwy projekt umożliwia ocenę opłacalności całej inwestycji. Dlatego ważne jest, by wykonać go prawidłowo. Przeczytaj artykuł i dowiedz się, jaka specyfika charakteryzuje biznesplan punktu z kebabem.

Zacznij od streszczenia i opisu działalności

 Każdy biznesplan, nie tylko ten związany z kebabem, musi zawierać dokładny opis firmy. Musisz tu napisać, jaką branżą zamierzasz się zająć i co chcesz serwować klientom. Warto wspomnieć o korzyściach, jakie odniesie okolica dzięki Twojej działalności. Kluczowe jest określenie misji. Możesz napisać o konkurencyjnych cenach lub produktach wysokiej jakości. Tutaj też przedstawiasz logo firmy oraz lokalizację swojego punktu.

Dobry „kebab biznesplan” to szczegółowe menu

Wzorowy biznesplan lokalu serwującego kebab musi zawierać dokładny opis podawanych dań. W tym celu sporządź listę wszystkich produktów, które zamierzasz wykorzystać w sprzedaży. Napoje również wchodzą w skład spisu. Pamiętaj, że opis musi być naprawdę precyzyjny. Jeżeli będziesz serwować zapiekanki, napisz, jakie składniki będą się na nie składać. Spis może wydawać Ci się przesadny (ser, sos, pieczarki, sól, majonez itp.). Jednak musisz wiedzieć, że taki zabieg jest zasadny w całym dokumencie.

Sporządź plan finansowy i sposób zarządzania

Na początku jasno określ dostępne środki, jakimi dysponujesz, by otworzyć biznes. Następnym krokiem będą szczegółowe wyliczenia kosztów sprzętu, jakiego będziesz potrzebować. Wynajem lokalu gastronomicznego, opiekacze gazowe czy elektryczne noże — będzie tego wiele. Nie zapomnij o najdrobniejszych artykułach, takich jak jednorazowe sztućce czy pojemniki na żywność. Opisz również sposób zarządzania lokalem. Wyszczególnij zadania, których się podejmiesz samodzielnie lub ze wspólnikami.

Analiza rynku i marketing — dobry punkt kebabowego biznesplanu

W tym miejscu musisz opisać potencjalnych klientów, którzy będą korzystać z Twoich usług. Zaprezentuj harmonogram całego przedsięwzięcia. Warto zasugerować możliwości idące wraz z rozpoczęciem Twojej działalności. Jest to strefa na wyrażenie ewentualnych zagrożeń, które wynikają z otwarcia lokalu. Możesz również wskazać ryzyko, jednocześnie broniąc swoich szans powodzenia.