Mała gastronomia - niewielki biznes, który może odnieść wielki sukces!

2020-12-22

Z pewnością myślałeś kiedyś o założeniu własnej działalności gospodarczej, a może nawet miała to być mała gastronomia. Jeśli tak, to dobrze trafiłeś, to właśnie tutaj przedstawimy najważniejsze informacje związane są z otwarciem i prowadzeniem takiego biznesu. To z pozoru proste zadanie kryje w sobie wiele pułapek, w które przypadkiem możesz dać się złapać. Jak więc wystartować z takim lokalem? Oto kilka faktów i porad, które w tym ci pomogą.

Z pewnością myślałeś kiedyś o założeniu własnej działalności gospodarczej, a może nawet miała to być mała gastronomia. Jeśli tak, to dobrze trafiłeś, to właśnie tutaj przedstawimy najważniejsze informacje związane są z otwarciem i prowadzeniem takiego biznesu. To z pozoru proste zadanie kryje w sobie wiele pułapek, w które przypadkiem możesz dać się złapać. Jak więc wystartować z takim lokalem? Oto kilka faktów i porad, które w tym ci pomogą.

Mała gastronomia a prawo - jak to widzi ustawodawca?

Tak jak każdy lokal, tak i mała gastronomia musi spełniać wiele typowych wymagań sanitarnych. Niezbędne będą książeczki sanepidowskie całej twojej załogi. Nie obejdzie się bez przygotowania stref krojenia warzyw, mięsa. Nie zapomnij odpowiedniej ilości koszy na odpady i o bieżącej ciepłej i zimnej wodzie. Jest to absolutnie niezbędne nawet w tak zwanych foodtruckach. Ze sprzętu obowiązkowo musisz posiadać opiekacze, grille stykowe i inne urządzenie do przetwarzania żywności w wysokiej temperaturze. Ważne jest, by posiadać wytyczne HACCP. Ponadto konieczne są antypoślizgowe i łatwozmywalne powierzchnie, miejsce na kombinezony dla pracowników i kasa fiskalna. To tak naprawdę absolutne minimum od którego powinieneś zacząć.

Gdzie promować małą gastronomię? Internet królem sprzedaży!

Mała gastronomia dedykowana jest dla osób, które chcą zjeść szybką przekąskę w przerwie w pracy, w drodze na wakacje lub z powodu sobotniego kaprysu. Musisz znaleźć swoich klientów. Jeśli planujesz utworzenie mobilnego punktu warto odwiedzać okolice biurowców w godzinach obiadowych. Jeżeli to lokal w mieście to dostawa będzie obowiązkowa. Promując się na Facebooku, Instagramie i tik toku znajdziesz ogromną rzeszę głodnych klientów. Wystarczy, że ładne zdjęcia i smakowite opisy obronisz smaczną kuchnią. Dbaj o osoby, które u ciebie kupują, proponuj promocje, zestawy degustacyjne czy zniżki na zakup kilku sztuk. Zadowolony człowiek zostawi pozytywną opinię o twoich produktach, a każda z nich przybliża cię do sukcesu.

Czas na małą gastronomię nastał! Klienci lubią zjeść szybko i dobrze!

Ostatnie miesiące to idealny czas na małą gastronomię. Jeśli dobrze zaplanujesz swój biznes nie będziesz ponosił zbędnych kosztów za lokal. Skupiając się na dowozie, trafiasz wprost do domów głodnych klientów, którzy każdego wieczora będą szukać czegoś smacznego do zjedzenia. Wystarczy o nich zadbać, zaopatrywać się w profesjonalny i bezawaryjny sprzęt taki jak grille, opiekacze i noże do krojenia kebaba, a wszystko powinno pójść dobrze.